کاترپلاتر

ARMS(سیستم پیشرفته شناسایی نشانه ها ی مرجع برش)

کارکرد تراز محوری (AXIS ALIGNMENT) عملکرد مهم تلقی می شود که به هنگام کار با اجناس از پیش چاپ شده از جمله استیکر یا برچسب مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد تراز محوری تنظیم داده های خطوط دُوربُری را برای تراز نمودن با تصاویر چاپی با استفاده از نشانه های مرجع برش به صورت الکتریکی فراهم می کند. ARMS مخفف عبارت “Advanced Registration Mark Sensing System” و یا “سیستم پیشرفته شناسایی نشانه های مرجع برش”می باشد که با بهره گیری از حسگر هایی به منظور شناسایی نشانه های مرجع برش و تنظیم محوری مورد استفاده قرار می گیرد. این قابلیت در مدل های نهایی کاترپلاتر های گرافتک تعبیه شده است.این کارکرد به طور چشمگیری میزان بهره وری را در عملیات چاپ و برش جهت تولید استیکر و برچسب افزایش می دهد.

نشانه مرجع برش (mark registration)چیست؟

نشانه مرجع برش یک نمایه جهت تنظیم محوری است و با دقت فراوان خط برش واقعی را با تصویر چاپی بر جنس تراز مینماید. برای استفاده از قابلیت ARMS ، نشانه های مرجع برش ی توسط که گرافتک مشخص شده است، می بایست بر روی جنس چاپ گردد.

کارکرد ها ی موجود با توجه به مدل دستگاه کاترپلاتر:

 

۱.تنظیم حساسیت خودکار (نشانه های مرجع برش ممکن است به دلیل کیفیت پایین چاپ و یا سطح جنس قابل شناسایی نباشند.)

حساسیت حسگر نشانه های مرجع برش به طور خودکار و با اندازه گیری میزان بازتابش نور از جنس واقعی تنظیم می گردد.بدین منظور هنگامی که رنگ نشانه های مرجع برش در تضاد مناسبی با پس زمینه قرار دارد. نشانه های

مرجع برش برش شناسایی می شوند. برای نمونه،یک نشانه مرجع برش به رنگ سف دی در کی پس زم نهی رنگی شناسایی می شود.

۲.ISM (حالت پیمایش هوشمند) (نشانه های مرجع برش ممکن است به دلیل کیفیت پایین چاپ و یا سطح جنس قابل شناسایی نباشد.)

ISM یک حالت الگوریتم پیمایش جدیدی را در اختیار دارد که دامنه اجناس سازگار را گسترش می دهد.ISM میزان موفقیت پیمایش نشانه های مرجع برش را افزایش می دهد،بدین ترتیب،نشانه های مرجع برش در اجناس دارای بافت،مانند برگه های آلومینیومی  یا مواد روکش براق، قادر به شناسایی می باشند.

۳.جبران ناحیه ای

تراز محوری چهار نقطه ای برای هر ناحیه انجام می شود. این فرایند با دریافت نشانه های مرجع برش در وسط جهت کشیده شدن جنس به داخل دستگاه برای کل طرح و سپس برش آن ها و همچنین ترازبندی با دقت بالا برای کارهای

چاپ و برش طولانی انجام می شود. کاترپلاتر را می توان در این شرایط با استفاده از نرم افزار گرافتک پیکربندی نمود.قابلیت جبران ناحیه ای طولی و عرضی فقط برای سری FC9000 در دسترس می باشد.

جبران ناحیه ای

نرم افزار های سازگار: Cutting Master4,Cutting Master 3,Graphtec ProStudio,Graphtec Prostudio Plus,Graphtec Studio,Plotter Controller

۴.جبران ناحیه ای(حالت پی در پی)

تراز محوری چهار نقطه ای برای هر ناحیه انجام می شود.این فرایند با دریافت نشانه های مرجع برش در وسط جهت کشیده شدن جنس به داخل دستگاه و سپس دُوربُری تصاویر چاپی به صورت پی در پی در هر ناحیه انجام می شود.

حرکت جنس به ناحیه کوچکتری  برای برش محدود می شود، دقت و ردیابی برای اجناس سنگین تر یا اجناسی که تماماً پوشیده از نقش و نگاره می باشد بهبود می یابد و تراز با دقت بالایی را برای کارهای چاپ و برش طولانی فراهم

می نماید، کاترپلاتر را می توان در این شرایط با استفاده از نرم افزار گرافتک پیکربندی نمود.

نرم افزار های سازگار:Cutting Master4,Cutting Master3,Graphtec Prostudio,/Graphtec Prostudio Plus,Graphtec Studio

۵.شناسایی خودکار نشانه های مرجع برش(نسخه۱)

نخستین نشانه مرجع برش به صورت خودکار در ناحیه جستجو شناسایی می شود.بدینوسیله لزوم حرکت دستی حسگر در نزدیکی موقعیت نشانه مرجع برش از بین می رود و عملیات جستجوی نشانه های مرجع برش بهبود می یابد.

شناسایی خودکار نشانه های مرجع

۶.شناسایی خودکار نشانه های مرجع برش (نسخه ۲ )

نخستین نشانه مرجع برش به صورت خودکار در ناحیه جستجوی وسیعی شامل نواحی حتی بدون هیچگونه نشانه مرجع از ابتدا جستجو و شناسایی می شود. بدینوسیله لزوم حرکت دستی حسگر در نزدیکی موقعیت نشانه مرجع برش از بین می رود و عملیات جستجوی نشانه های مرجع برش بهبود می یابد.

شناسایی خودکار نشانه های مرجع برش (نسخه 2)

۷.تراز محوری چهار نقطه ای

این ویژگی هرگونه کجی و تغییر شکل نگاره های چاپی را جبران می کند تا از دُوربُری دقیق اطمینان حاصل شود. تراز محوری دو نقطه ای و سه نقطه ای که سریع تر و با جبران محدودتر است نیز در دسترس می باشد.

تراز محوری چهار نقطه ای

۸.جبران چند نشانه ای

هنگامی که طراحی با استفاده از نرم افزار RIP با شرایط نسخه برداری ماتریسی چاپ می شود، عملیات دریافت نشانه های مرجع برش و دُوربُری برای هر نسخه تکرار می شود. بدین ترتیب میزان بهره وری عملیات چاپ و برش به طور چشمگیری بهبود می یابد. کاترپلاتر را می توان در این شرایط با استفاده از نرم افزار گرافتک پیکربندی نمود.

جبران چند نشانه ای

نرم افزار های سازگار:Cutting Master4,Cutting Master3,Graphtec Pro Studio/Graphtec Pro Studio Plus,Graphtec Studio

۹.پشتیبانی از دستورات کنترل ARMS

پشتیبانی از فرمان ویژه برای کنترل سیستم حسگر پیشرفته شناسایی نشانه های مرجع برش (ARMS) در دسترس می باشد. بدین ترتیب تنظیمات ARMS را می توان با استفاده از نرم افزار در رایانه شخصی تنظیم نمود.

نرم افزار های سازگار:Cutting Master4,Cutting Master3,Graphtec Pro Studio/Graphtec Pro Studio Plus,Graphtec Studio,Plotter Controller

۱۰.گسترش ناحیه برش موثر

در ARMS 4.0 یا نسخه های پیشین،ناحیه برش تا نشانه های مرجع برش محصور می باشد، در حالی که در ARMS 5.0 یا بالاتر، ناحیه برش را برای پوشش ناحیه خارج از ناحیه محصور در نشانه های مرجع برش درج شده، گسترش می دهد. بدین ترتیب با کاهش دور ریز جنس، بر بهره وری می افزاید.

گسترش ناحیه برش موثر

۱۱.کاهش زمان شناسایی نشانه های مرجع برش

ترتیب پیمایش نشانه های مرجع برش به منظور کاهش قابل توجه زمان شناسایی این نشانه ها تغییر یافته است. این کارکرد در ARMS 5.0 و نسخه های بالاتر موجود است.

۱۲.نسخه برداری با ARMS

بعد از ارسال داده ها برای اولین بار،  امکان نسخه برداری چندین باره آن ها بدون کامپیوتر فراهم است. بدین ترتیب بهره وری کارهای چاپ و برش بهبود می یابد.

نسخه برداری با ARM

۱۳.تراز محوری با نخستین نشانه مرجع برش

بعد از ارسال داده ها برای اولین بار، امکان نسخه برداری چندین باره آن ها بدون کامپیوتر فراهم است. اولین چهار نشانه مرجع برش به کمک ARMS 6.0 موجود در مدل های FCX4000/FCX2000 درصفحه اول شناسایی می گردند و

سپس تنها اولین نشانه مرجع برش در صفحات آتی پیمایش می شود. بدین ترتیب با کاهش زمان پیمایش و شناسایی، بهره وری بهبود می یابد. کاترپلاتر را می توان در این شرایط با استفاده از نرم افزار گرافتک پیکربندی نمود.

نرم افزار های سازگار: Cutting Master4,Graphtec Pro Studio/Graphtec Pro Studio Plus

۱۴.کلاهک حسگر (نگهدارنده جنس)

کلاهک در قسمت حسگر شناسایی نشانه های مرجع برش قرار دارد و موظف است که جنس را به پایین نگه دارد و مانع بلند شدن آن شود. همچنین از نفوذ نور محیط جلوگیری نموده و قادر به شناسایی نشانه های مرجع برش در حالت پایدار خواهد بود.

کلاهک حسگر

۱۵.پردازش پشت کار با سامانه ARMS

برش و ایجاد خط تا بر نگاره های چاپی حتی از پشت کار نیز امکان پذیر است. بدین ترتیب از هرگونه خراش و خرابی در نگاره های چاپی جلوگیری می شود. کار کردن با نرم افزار گرافتک و ARMS 6.0 موجود در مدل های FCX4000/FCX2000 بسیار آسان می باشد.

نرم افزار های سازگار: Cutting Master4,Graphtec Pro Studio/Graphtec Pro Studio Plus

پردازش پشت کار با سامانه ARMS

۱۶.پشتیبانی از نشانه های مرجع برش استاندارد (Standard Crop Marks)

تراز محوری می تواند با استفاده از نشانه های مرجع برش استاندارد انجام شود. بنابراین به افزودن نشانه های مرجع برش با نرم افزار گرافتک نیاز نمی باشد. نوع ژاپنی آن در مدل های FC2250,FCX2000و FCX4000 پشتیبانی می شود.همچنین مدل های FCX4000/FCX2000 از نوع رومی پشتیبانی می نمایند. کارکردن با داده های نشانه های مرجع برش ایجاد شده توسط افزونه Cutting Master4 با استفاده از نرم افزار Adobe Illustrator و ARMS 6.0 که در مدل های FCX4000/FCX2000 موجود می باشد بسیار آسان است.

پشتیبانی از نشانه های مرجع برش استاندارد

۱۷.پشتیبانی از نشانه های مرجع برش با رنگ معکوس

حساسیت حسگر شناسایی نشانه های مرجع برش به طور خودکار با اندازه گیری میزان بازتابش نور از سطح واقعی جنس تنظیم می شود. بدین منظور هنگامی که رنگ نشانه های مرجع برش در تضاد مناسبی با پس زمینه قرار دارد شناسایی می شود. برای نمونه،  یک نشانه مرجع برش به رنگ سفید بر یک جنس دارای بافت و پس زمینه ای رنگی مانند برگه های آلومینیومی یا مواد با روکش براق شناسایی می شوند. در صورت استفاده از نرم افزار گرافتک،  به راحتی می توان نشانه های مرجع برش با رنگ معکوس ایجاد نمود.

نرم افزار های سازگار: Cutting Master4,Graphtec Pro Studio/Graphtec Pro Studio Plus

 

 

۱۸.پشتیبانی از نشانه های مرجع برش رنگی / اجناس خاص

هم اکنون با بهبود الگوریتم حسگر ARMS، طیف گسترده تری از اجناس، همچون کاغذهای هولوگرافیک و برگه های بازتابی سازگار هستند.

*حسگر ممکن است ترکیبی خاص از برخی از جنس ها با نشانه هایی با برخی رنگ ها را نتواند شناسایی کند.

جنس های خاص

۱۹.کارکرد پیوند داده (مدیریت داده بارکد/برش پی در پی)

کاترپلاتر های CE7000/FC9000، با دریافت بارکد نوآورانه گرافتک به طور خودکار داده های مرتبط را از کامپیوتر یا حافظه فلش USB شناسایی می کند. این کارکرد به نوع نرم افزار چاپگر یا RIP مورد استفاده بستگی ندارد.

* حافظه فلش USB فقط از قالب FAT32 پشتیبانی می شود.لطفا توجه داشته باشید که NTFS و exFAT پشتیبانی نمی شوند.

کارکرد پیوند داده ها

۲۰.برش پی در پی (کاربرد پیوند داده)

مدیریت داده بارکد با شناسایی “نشانه شروع” بارکد جدید، به شما امکان برش پی در پی داده های متفاوت را می دهد. بدین ترتیب، اکنون چاپ و برش رول های پی در پی جنس امکان پذیر می باشد.

برش پی در پی(کاربرد پیوند داده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *